Program w skrócie

Cel główny:

Kształcenie absolwentów dobrze przygotowanych do aktualnych potrzeb rynku pracy oraz umiejących dostosować się do dynamicznych zmian we współczesnym świecie, prezentujących wysokie standardy etyki zawodowej.


I. Edukacja i jakość kształcenia


  • Dalszy rozwój nauczania elementów praktycznych i symulacji medycznej
  • Współpraca z przedstawicielami pracodawców i absolwentów, powołanie Rady Pracodawców i Absolwentów
  • Poprawa wyników państwowych egzaminów końcowych absolwentów
  • Modyfikacja programów studiów
    • nauczanie problemowe
    • podstawy zarządzania i ekonomizacji w służbie zdrowia
    • prowadzenie własnej firmy
    • prawo medyczne, gospodarcze, orzecznictwo
    • przeniesienie egzaminów z wiodących przedmiotów klinicznych na rok V i VI (WL)
    • modułowe, sprofilowane tematycznie fakultety
  • Dalsza redukcja obciążeń administracyjnych związanych z prowadzeniem dydaktyki
  • Uproszczenie systemów informatycznych planowania i rozliczania zajęć dydaktycznych

II. Nauka


  • Dalszy wzrost pozycji naukowej Uczelni w warunkach rosnącej konkurencji
  • Wzrost liczby wniosków grantowych i publikacji
    • realne wsparcie naukowców przygotowujących aplikacje o środki z grantów międzynarodowych oraz przeznaczonych na innowacje
    • pomoc naukowcom na etapie przygotowywania publikacji od strony statystycznej i językowej
    • współpraca z otoczeniem gospodarczym
  • Stymulacja współpracy międzywydziałowej – uniwersyteckość
    • seminaria i spotkania ogólnouczelniane
    • spotkania wyjazdowe
    • zaangażowanie doktorantów i studentów
  • Powołanie na Wydziałach prodziekanów ds. nauki
  • Współpraca z innymi uczelniami w regionie
  • Integracja działań z Uniwersytetem Gdańskim na rzecz uzyskania statusu „uczelni flagowej”
  • Rozwój pisma naukowego GUMed „Annales Academiae Medicae Gedanensis”

III. Studenci i doktoranci


  • Uniwersytet jest szkołą; istnieje dla studentów i doktorantów
  • Regularne kontakty, współpraca i wsparcie działalności Samorządu Studenckiego, Samorządu Doktorantów oraz innych organizacji studenckich działających w GUMed – stopniowa poprawa finansowania
  • Rozwój umiędzynarodowienia Uczelni i wymiany międzynarodowej studentów i doktorantów
  • Finansowe wspieranie czynnego udziału studentów i doktorantów w konferencjach krajowych i zagranicznych
  • Dalsza poprawa warunków funkcjonowania osiedla studenckiego
  • Wzrost liczby doktorantów
    • Aktywna pomoc doktorantom w pozyskiwaniu grantów i środków zewnętrznych na badania i rozwój kariery naukowej
    • Zapewnienie doktorantom wykonania praktyk zawodowych w ramach wydziału

IV. Działalność lecznicza


  • Wspólne budowanie wysokiej marki szpitali klinicznych GUMed, Uniwersyteckiego Centrum Stomatologicznego i Uczelni
    • nowe wysokospecjalistyczne procedury
    • budowa Centrum Dydaktyczno-Usługowego Stomatologii
    • wzrost wartości kontraktów z NFZ
    • innowacyjne rozwiązania organizacyjne
  • Organizacja jednostek klinicznych i usługowych powinna umożliwiać efektywne nauczanie i prowadzenie badań naukowych
  • Poprawa wizerunku jednostek klinicznych wśród pacjentów
    • współpraca z Zarządem UCK w celu poprawy wewnętrznej organizacji szpitala w szczególności systemów informatycznych oraz zasad przekazywania pacjentów z oddziału ratunkowego i między pozostałymi jednostkami klinicznymi oraz redukcji tzw. dostawek
    • współpraca z zarządami szpitali zewnętrznych w celu prawidłowego funkcjonowania jednostek na bazie obcej
  • Jednostki kliniczne powinny być przyjaznymi miejscami pracy dla swoich pracowników
  • Realizacja projektów opieki zintegrowanej oraz Centrum Geriatrii
  • Proponowanie i lobbowanie za rozwiązaniami prawnymi i systemowymi zapewniającymi szczególna pozycję szpitali klinicznych w ochronie zdrowia i szkoleniu kadr medycznych w Polsce

V. Administracja i pracownicy techniczni


  • Kompetentna i zaangażowana administracja = dobra Uczelnia
  • Podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i kursach
  • Właściwy warsztat i warunki pracy
  • Stymulacja i motywowanie do podejmowania działań innowacyjnych oraz przejmowania odpowiedzialności co powinno prowadzić do awansu w strukturach Uczelni
  • Kontynuowanie działań na rzecz upraszczania procedur administracyjnych
  • Sprawny przepływ informacji i współpraca między jednostkami administracji

VI. Inwestycje


  • Sprawna i terminowa realizacja budowy CMN
  • Centrum Medycyny Pediatrycznej
  • Studium Wychowania Fizycznego
  • Centrum Dydaktyczno-Usługowe Stomatologi
  • Remont i rozbudowa domów studenckich