Cel główny:
Kształcenie absolwentów dobrze przygotowanych do aktualnych potrzeb rynku pracy oraz umiejących dostosować się do dynamicznych zmian we współczesnym świecie, prezentujących wysokie standardy etyki zawodowej.
I. Edukacja i jakość kształcenia
- Dalszy rozwój nauczania elementów praktycznych i symulacji medycznej
- Współpraca z przedstawicielami pracodawców i absolwentów, powołanie Rady Pracodawców i Absolwentów
- Poprawa wyników państwowych egzaminów końcowych absolwentów
- Modyfikacja programów studiów
- nauczanie problemowe
- podstawy zarządzania i ekonomizacji w służbie zdrowia
- prowadzenie własnej firmy
- prawo medyczne, gospodarcze, orzecznictwo
- przeniesienie egzaminów z wiodących przedmiotów klinicznych na rok V i VI (WL)
- modułowe, sprofilowane tematycznie fakultety
- Dalsza redukcja obciążeń administracyjnych związanych z prowadzeniem dydaktyki
- Uproszczenie systemów informatycznych planowania i rozliczania zajęć dydaktycznych
II. Nauka
- Dalszy wzrost pozycji naukowej Uczelni w warunkach rosnącej konkurencji
- Wzrost liczby wniosków grantowych i publikacji
- realne wsparcie naukowców przygotowujących aplikacje o środki z grantów międzynarodowych oraz przeznaczonych na innowacje
- pomoc naukowcom na etapie przygotowywania publikacji od strony statystycznej i językowej
- współpraca z otoczeniem gospodarczym
- Stymulacja współpracy międzywydziałowej – uniwersyteckość
- seminaria i spotkania ogólnouczelniane
- spotkania wyjazdowe
- zaangażowanie doktorantów i studentów
- Powołanie na Wydziałach prodziekanów ds. nauki
- Współpraca z innymi uczelniami w regionie
- Integracja działań z Uniwersytetem Gdańskim na rzecz uzyskania statusu „uczelni flagowej”
- Rozwój pisma naukowego GUMed „Annales Academiae Medicae Gedanensis”
III. Studenci i doktoranci
- Uniwersytet jest szkołą; istnieje dla studentów i doktorantów
- Regularne kontakty, współpraca i wsparcie działalności Samorządu Studenckiego, Samorządu Doktorantów oraz innych organizacji studenckich działających w GUMed – stopniowa poprawa finansowania
- Rozwój umiędzynarodowienia Uczelni i wymiany międzynarodowej studentów i doktorantów
- Finansowe wspieranie czynnego udziału studentów i doktorantów w konferencjach krajowych i zagranicznych
- Dalsza poprawa warunków funkcjonowania osiedla studenckiego
- Wzrost liczby doktorantów
- Aktywna pomoc doktorantom w pozyskiwaniu grantów i środków zewnętrznych na badania i rozwój kariery naukowej
- Zapewnienie doktorantom wykonania praktyk zawodowych w ramach wydziału
IV. Działalność lecznicza
- Wspólne budowanie wysokiej marki szpitali klinicznych GUMed, Uniwersyteckiego Centrum Stomatologicznego i Uczelni
- nowe wysokospecjalistyczne procedury
- budowa Centrum Dydaktyczno-Usługowego Stomatologii
- wzrost wartości kontraktów z NFZ
- innowacyjne rozwiązania organizacyjne
- Organizacja jednostek klinicznych i usługowych powinna umożliwiać efektywne nauczanie i prowadzenie badań naukowych
- Poprawa wizerunku jednostek klinicznych wśród pacjentów
- współpraca z Zarządem UCK w celu poprawy wewnętrznej organizacji szpitala w szczególności systemów informatycznych oraz zasad przekazywania pacjentów z oddziału ratunkowego i między pozostałymi jednostkami klinicznymi oraz redukcji tzw. dostawek
- współpraca z zarządami szpitali zewnętrznych w celu prawidłowego funkcjonowania jednostek na bazie obcej
- Jednostki kliniczne powinny być przyjaznymi miejscami pracy dla swoich pracowników
- Realizacja projektów opieki zintegrowanej oraz Centrum Geriatrii
- Proponowanie i lobbowanie za rozwiązaniami prawnymi i systemowymi zapewniającymi szczególna pozycję szpitali klinicznych w ochronie zdrowia i szkoleniu kadr medycznych w Polsce
V. Administracja i pracownicy techniczni
- Kompetentna i zaangażowana administracja = dobra Uczelnia
- Podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i kursach
- Właściwy warsztat i warunki pracy
- Stymulacja i motywowanie do podejmowania działań innowacyjnych oraz przejmowania odpowiedzialności co powinno prowadzić do awansu w strukturach Uczelni
- Kontynuowanie działań na rzecz upraszczania procedur administracyjnych
- Sprawny przepływ informacji i współpraca między jednostkami administracji
VI. Inwestycje
- Sprawna i terminowa realizacja budowy CMN
- Centrum Medycyny Pediatrycznej
- Studium Wychowania Fizycznego
- Centrum Dydaktyczno-Usługowe Stomatologi
- Remont i rozbudowa domów studenckich